Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Gringo ett svagt varumärke

Publicerad: 12 augusti 2009, 07:42

Zanyar Adami ville att PRV skulle upphäva en konkurrent som registrerat varumärket Gringo. Men PRV nobbar kraven eftersom Gringo inte är ett tillräckligt inarbetat varumärke.


Zanyar Adami. Foto: Resumé

Zanyar Adami har gett ut tidningen Gringo både tillsammans med Metro och Skånska Dagbladet.

Under tiden har även bolaget Golden Frog Entertainment Media AB registrerat varumärket. Det ska enligt registreringen användas för presentation av varor på kommersiell media, uthyrning av annonstid och utgivning av datamedia.

Zanyar Adami har invänt mot registreringen och vill att PRV ska upphäva konkurrentens registrering. Men PRV avslår hans begäran. Verket konstaterar att verksamheterna är liknande och att varumärket är förväxlingsbart. Men konstaterar samtidigt att Gringo inte är ett tillräckligt inarbetet varumärke och avslår därför Adamis krav.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.