Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Gröna Lund till OTW

Publicerad: 9 oktober 2012, 08:41

Foto: Gröna Lund.

Koncernen Parks and Resorts, som driver Gröna Lund, Kolmården, Skara Sommarland, Furuvik och Aquaria, har valt OTW som redaktionell partner. Uppdraget låg tidigare hos Spoon.


Ämnen i artikeln:

Gröna LundOTW

Parks and Resorts är Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin och  driver Gröna Lund, Kolmården, Skara Sommarland, Furuvik och Aquaria. Nu  vill man utveckla den redaktionella kommunikationen så att samtliga  kanaler integreras.

– På senare år har vi haft en stark utveckling som koncern. Vår utmaning  är att dra nytta av detta och få större utväxling av allt vi gör. Vi  valde OTW därför att de utmanade vår nuvarande ordning, säger Christer  Fogelmarck, marknadsdirektör på Parks and Resorts i en kommentar.

OTW ska bland annat producera ett helt nytt årsmagasin som ska spegla  Parks and Resorts verksamhet och från och med 2013 löpande producera  Parks and Resorts personaltidning Green Room, som vänder sig till  företagets alla anställda.

– Parks and Resorts har ca 2 250 säsongsanställda årligen. Ungefär  hälften av dem är återkommande. Intranätet Backstage och  personaltidningen Green Room är viktiga kanaler för oss som möjliggör  att vi kan hålla kontakt med dem även under icke-säsong, säger Christer  Fogelmarck.

Uppdraget låg tidigare hos Spoon.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Gröna LundOTW

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.