Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

H&M:s skräddarsydda pr-kupp

Publicerad: 13 Februari 2012, 11:27

Michelle Williams i H&M-klänningen på Bafta-galan.

Foto: Dave M. Benett/Getty Images.

Oscarsnominerade Michelle Williams bar en klänning från H&M på Bafta-galan i London i går. – Ett fantastisk tillfälle för oss att visa upp vår design, säger Charlotta Nemlin på H&M.s pressavdelning till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

H&M

Michelle Williams är Oscarsnominerad för sin roll som Marilyn Monroe. I går på på Bafta-galan – The Orange British Academy Film Awards – bar hon en klänning från H&M.

Hollywoodstjärnans klädval har uppmärksammats världen över och H&M har fått den pr man hoppats på.

Det handlar om en skräddarsydd pr-strategi.

– Kläderna har designats av H&M s design team tillsammans med Michelle Williams och hennes stylist Kate Young. Så ja detta var planerat; kläderna är specialgjorda för Michelle Williams, och det kommer att finnas en topp och en kjol som är inspirerade av klänningen i vår Conscious collection (en kollektion gjord i mer hållbara material) som lanseras den 12 april, säger Charlotta Nemlin.

Hur ser ni på den exponeringen ni får?
– Vi tycker att detta var ett fantastisk tillfälle för oss att visa upp vår design; Michelle Williams är en väldigt duktig skådespelerska som har en unik och sofistikerad stil.  Vi är självklart jätteglada över att Michelle Williams valde att bära H&M.

Kommer hon att användas i er marknadsföring i övrigt?
– När det gäller framtida kampanjer och vår marknadsföring så väljer vi att inte avslöja vad som kommer framöver. Men vi jobbar alltid med nya spännande saker som vi hoppas att våra kunder ska uppskatta.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

H&M

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.