Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Hallå, du konverterar väl rätt?

Publicerad: 21 September 2016, 13:15

Dagens Nyheter medverkar i Resumé Insikt Media.

Foto: DN.se

Print och linjärt ska bli digitalt, köpknappar ska klickas på och nyhetsbrev ska signas. Därför är konvertering allt i dagens medievärld. Resumé Insikt Media guidar dig.


Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterMathias BergAftonbladetAnna ÅbergResumé InsiktThomas BaekdalResumé Insikt MediaResuméTV4

Konvertering handlar om att få dina besökare att göra det du vill att de ska göra. Den enda vägen till god konvertering är att människor känner att de får ut något av innehållet.

Processen:

- Tydliggör dina digitala mål i termer av vad du vill att folk ska göra, till exempel köpa abonnemang
- Sätt in datamätning för att få en uppfattning om beteenden
- Sätt igång hypoteser och bevisa eller förkasta dem genom A/B-tester - det blir din metod

Mediehusen älskar konvertering – och tur är väl det. Konvertering är ett måste för att överleva. Aftonbladet håller – för första gången – på att konvertera en bok, DN förenklade prenumerantprocessen och kunde räkna hem och TV4 samarbetar med C More över logiska konverteringspunkter.

I detta brev medverkar:
John Ekman
, grundare Conversionista
Thomas Baekdal, medieanalytiker
Anna Åberg, webbchef DN.se och chef för produktutveckling DN och Di
Karin Almers, CRM-chef Aftonbladet
Mathias Berg, COO TV4-gruppen

Provprenumeration här.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt (föräldraledig)

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.