Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 14 augusti 2014, 13:32
Anders Sjösten
Foto: Pressbild: Mediekompaniet
Mediekoncernen Hallpressen ansluter till Mediekompaniet, efter det avslutade samarbetet med Riksmedia. Samarbetet ger Mediekompaniet en ökad räckvidd på sex procent och startar den 1 september.
Hallpressens riksförsäljning har tidigare legat under Riksmedias. Riksmedia befinner sig i en omorganisation vilket gör att Hallpressen nu inleder ett samarbetet med Mediekompaniet. Det gör att Mediekompaniet sköter riksförsäljningen för merparten av tidningskoncernerna i Sverige.
– Mediekompaniet har förutom en lång erfarenhet av traditionella medier också fokus på affärsutveckling av nya mediekanaler. Vi ser fram emot vårt samarbete med Mediekompaniet, säger Christina Björklund, vd för Hallpressen i ett pressmeddelande.
Hallpressens når cirka 400 000 människor via prenumererade morgontidningar, gratistidningar och nyhetssajter.
– Det är glädjande att Hallpressen ser fördelen med att ansluta sig till Mediekompaniet, det stärker vår position på marknaden. Vi strävar hela tiden efter att kunna erbjuda Sveriges annonsörer ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att kommunicera med svenska hushåll utanför storstäderna, genvägen till Sverige helt enkelt, säger Anders Sjösten, vd för Mediekompaniet i en kommentar.