Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Hälsobyrå-grundare startar magasin och bloggnätverk

Publicerad: 24 november 2014, 10:48

Team RAWNESS: Roland-Philippe Kretzschmar, Karin Rahm , Jörgen Brennicke, Maya Nestorov och Bang Engström.

Foto: Rawness-teamet.

Grundaren av hälsobyrån MNML Agency, Roland-Philippe Kretzschmar, drar igång ett digitalt magasin och bloggnätverk för en aktiv livsstil. Den nya tidningen Rawness handlar om hur man får till en aktiv livsstil.


Rawness främsta målgrupp är 20-40-åringar med en aktiv livsstil – tidningen ska erbjuda nyheter, artiklar och reportage inom träning, outdoor, hälsa och mode.

– Allt fler personer använder sig av olika sorters tränings- och friluftskläder även i vardagen, liksom allt fler företag tar fram kollektioner som lämpar sig såväl i stan som i naturen eller på gymmet. Med RAWNESS fångar vi den här trenden, säger Roland-Philippe Kretzschmar, grundare och kreativt ansvarig på Rawness i en kommentar.

Tidningen har redan vid lansering ingått partnerskap med företag som Olympus, Salomon, Urbanista och Omega.

– Vi är mycket stolta över våra inledande partnerskap, det är företag som tror på vår produkt och samtidigt ser att vi skapar ett nytt segment på mediemarknaden, det i gränslandet mellan renodlat mode och aktiv livsstil, säger Roland-Philippe Kretzschmar i en kommentar.

Tanken är att inte bara erbjuda Rawness partners möjligheten att nå läsare via sajten och de olika annonsformaten, utan även genom exklusiva events, tävlingar och skräddarsydda kampanjer.

Rawness har också handplockat bloggare som förmedlar just den livsstil som tidningen vill sprida, enligt Roland-Philippe Kretzschmar.

Här kan nämnas bloggar som "Oslagbar hälsa" med hälsobloggaren Maya Nestorov, "Workout in Style" med träningsmodeprofilen Karin Rahm, "Sista året" med skataren och modefotografen Jörgen Brennicke.

Roland-Philippe Kretzschmar startar även ett bloggnätverk med samma namn - Rawness - för att kunna bidra till att fler väljer en aktiv livsstil.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.