Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Hälsocheck för bättre samarbeten i kommunikationsbranschen

Publicerad: 4 september 2018, 10:32

Max Apéria

Foto: Pressbild

Sveriges Annonsörer och Max Apéria lanserar hälsochecken, som ska hjälpa annonsörer att ta tempen på deras byråsamarbeten och hur de kan utvecklas till det bättre.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerMax Apéria

Sveriges Annonsörer och deras byråvalsrådgivare, Max Apéria, går ihop för att underlätta för annonsörer att byta byrå. I dagens klimat är det ofta dyrt för annonsörer att byta byrå, men det kostar också mycket pengar att vara kvar i ett samarbete som inte fungerar.

Därför lanseras nu den nya tjänsten hälsochecken, som hjälper till att ta tempen på annonsörers samarbeten och hur de kan utvecklas till det bättre.

– Min erfarenhet är att den bästa och mest framgångsrika kommunikationen skapas
när kund och byrå löser kommunikationsproblem tillsammans. Men för att samarbetet
ska kunna bli långvarigt och framgångsrikt behöver man se över hur det står till med
samarbetet man har idag, och det är där hälsochecken kommer in i bilden, säger
Max Apéria i en kommentar.

Hälsochecken erbjuder rådgivning i tre nivåer, beroende på annonsörers situation. Första delen fokuserar på att gå igenom annonsörens situation,
marknadsorganisation, kommunikationsbehov, utmaningar och byråsamarbeten. Nivå två avhandlar specifika frågor som uppkommit i första genomlysningen medan nivå tre innebär ett större projekt tillsammans med annonsör och byrå.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.