Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Han blir GT:s marknadschef

Publicerad: 4 december 2012, 11:43

Claes Johansson

Foto: Pressbild

För att stärka varumärket inrättar GT en ny marknadschefstjänst. Tidningens nuvarande försäljningschef Claes Johansson tillträder sin nya roll efter årsskiftet och är själv med i processen att hitta en ersättare.


I går blev det klart att Claes Johansson lämnar arbetet som försäljningschef på GT. Efter årsskiftet kommer han att arbeta med att stärka tidningens varumärke som marknadschef.

– Uppdrahet handlar om att stärka vårt varumärke. Vi står vid ett stort vägskäl där vi kommer att rekrytera ett tiotal medarbetare och utveckla vår webb. Vid sidan av detta kommer jag ägna mer tid åt våra publika evenemang såsom GT Guld och Göreborgsvarvet, säger Claes Johansson till Resumé.

Det är ännu oklart vem som ersätter Claes Johansson som försäljningschef. Han kommer själv vara med i processen att utse en efterträdare.

Hans roll som marknadschef är nyinrättad och varumärkesarbetet har tidigare styrts från Stockholm dit GT under förra året flyttade sin redigering. Den närmsta tiden kommer GT att rekrytera åtta till tio nya medarbetare, i tider då sparpaketen duggar tätt i Mediesverige.

– Vi vill visa att vår tidning står sig starkt. Många tolkade fjolåret som ett tufft år för GT, där vi sa upp massa folk. Det stämmer inte. Vi flyttade redigeringen till Stockholm. Att vi nyanställer i de här tiderna är ett styrkebesked, säger Claes Johansson.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.