Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Han blir kreativ chef på Mindshare

Publicerad: 2 Oktober 2008, 08:52

Joakim Antelius lämnar Talent and Brands efter bara drygt ett halvår. Istället går han till Mindshare, där han får titeln creative manager.


Joakim Antelius börjar på Mindshare på måndag.

Talent & Brand jobbade med att koppla samman artister och varumärken. Bland annat var det byrån som låg bakom den låt som popstjärnan Dilba spelade in för Rusta. Men nu hoppar partnern Joakim Antelius av för att bli kreativ chef på Mindshare.

– Medielandskapet ser helt annorlunda ut nu. En annonsör skriver inte bara ett årsavtal på 10 miljoner med TV4 och sätter sig med armarna i kors. Man vill få ut mer genom att kunna använda programmen man sponsrar i sina egna butiker för att driva försäljning.

Joakim Antelius har tidigare jobbat på TV4 som försäljningschef. Han har också jobbat på produktionsbolaget Zodiak med programfinansiering.

Har du något exempel på hur mediebyråer jobbat på bra sätt med kreativitet?

– Jag tyckte att Mindshar gjorde en bra sak när det integrerade en sajt för Nicorette på Let’s Dance egen sajt. På så sätt slapp man kostnaden för att driva trafiken till sin egen sajt.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.