Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 18 september 2014, 07:52
Daniel Nilsson-Padilla.
Foto: Twitter.
Daniel Nilsson-Padilla – författare till boken "En gång var jag större än Zlatan" och senast programledare för Aftonbladets tv-satsning Konsumentdrevet – blir konsumentexpert på Metro.
Daniel Nilsson-Padilla har varit på alltifrån lokaltidningar till Rapport, Aktuellt och Aftonbladets tv-satsning Konsumentdrevet.
Han är också författare till "En gång var jag större än Zlatan" (Norstedts), som handlar om Zlatan Ibrahimovics barndomsvän Tony Flygare som spåddes en lysande karriär i fotbollsvärlden.
Daniel Nilsson-Padilla är även grundare av jämförelsesajten Matvarupriser.se
Nu är han aktuell som Metros expert inom konsumentfrågor och hävdar att han ska skapa en ny typ av konsumentjournalistik. Han inleder med att granska mäklares arvoden.
"Det här blir den konsumentsatsning inom media i Sverige som når ut till flest konsumenter. Det gör att vi kommer kunna påverka vardagsekonomin för hela landets befolkning. Konsumentjournalistik ska göras coolt!", säger Daniel Nilsson-Padilla i ett uttalande.
Metro-satsningen kallas Vardagsekonomi.
Då han skulle leda Konsumentdrevet sade han följande till Resumé:
"Jag ser gärna mig själv som en kämpe någonstans mitt emellan Sverker Olofsson och Janne Josefsson."
Karl-Johan Byttner