Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Han blir ordförande i Guldägget 2019

Publicerad: 10 December 2018, 07:41

Foto: Instagram

Nya ordföranden i Guldägget avslöjades genom Instagram-post, Expressens betalmodell är här och läkemedelsjätte annonserade i rysk "propaganda-tv".


Ämnen i artikeln:

Björn KusoffskyStockholm Design LabBetalväggMorgonsvepetGuldäggetExpressen

Han blir ordförande i Guldägget 2019
Stockholm Design Labs grundare Björn Kusoffsky blir ordförande i Guldägget 2019 – enligt en uppdatering i designbyråns Instagramflöde för fyra dagar sen.

Visa det här inlägget på Instagram This golden tooth attached to our founder and Executive Creative Director Björn Kusoffsky, will lead the jury work for Guldägget (Sweden’s oldest and largest communication competition) 2019 as chairman. #guldägget #bjornkusoffsky #gold Ett inlägg delat av Stockholm Design Lab (@sthlmdesignlab) 5 Dec 2018 kl. 6:27 PST

Björn Kusoffsky grundade Stockholm Design Lab för 20 år sedan och har tidigare suttit med i jurygrupperna för flera internationella tävlingar, bland annat The One Show, Cannes Lions och Red Dot. Förra årets juryarbete leddes av Garbergs Malmös Malin von Werder.

Expressens betalmodell är här
År efter år har det pratats om Expressens möjliga premium-modell. För till skillnad mot konkurrenten Aftonbladet har man hittills inte tagit betalt för sina tjänster, bara fått läsarna att logga in. Chefredaktör Thomas Mattsson öppnade upp för betalvägg redan 2009, men det var i Almedalen i år som planerna bekräftades för Resumé.

I helgen publicerades den första premiumtexten bakom betalväggen – en artikel med Per Morberg i Karibien som ursprungligen publicerades i juni. Första månaden är gratis, därefter får du betala 59 kronor per månad. Expressen använder sig av betallösningen Klarna.

Brittisk läkemedelsjätte annonserade i rysk ”propaganda-tv”
Storbritanniens största läkemedelsföretag online, Pharmacy2U, har annonserat på Rysslands Kremlins-sponsrade tv-station RT, tidigare känd som Russia Today. Brittiska parlamentariker ska ha blivit ”förskräckta” över upptäckten av annonserna. Pharmacy2U själva, och även andra brittiska företag som syntes i RT, säger att de har använt programmatic för att hitta billiga annonsplatser i stora volymer och att de inte visste att annonserna skulle hamna just där.

Spotify i stor content-deal
Spotify inleder ett långsiktigt content-samarbete med Ellen DeGeneres Show. Detta är det första samarbetet där Spotify tillåter en patner att utveckla en ”content-hub” – man kommer bland annat att skapa en Ellen-show bara för Spotify för att få tittarna att interagera och se mer av musiken från live-tv-showen.

Google och Levi’s smarta jacka utvecklas
Google och Levi’s smarta jacka får nya funktioner – nu piper den nämligen om du glömmer mobilen när du går hemifrån. När alarmet triggas får du både en notifikation till mobilen, medan jackans ärm vibrerar och blinkar. Det här är en utveckling av den smarta jackan där Google och Levi’s tidigare bland annat har gett användare möjlighet att styra musik och ta samtal.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.