Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Han blir vd för content marketing på LRF Media

Publicerad: 11 juni 2014, 10:54

Colm O Callaghan

Foto: Pressbild LRF Media

Som en del LRF Medias affärsplan för 2017 startar förlaget ett content makeringföretag som blir ett dotterbolag LRF Media. Vd blir irländaren Colm O Callaghan som tillträder i september.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

LRF Media vd Ruben Jacobsson ser flera anledningar till att man startar förlag inom content marketing.

– Det är av flera skäl. Vi ser hur content marketing växer och att våra kunder efterfrågar CM-tjänster, genom att etablera ett dotterbolag för content marketing kan vi nu erbjuda våra kunder helhetslösningar. Det är också ett sätt för oss att bredda vår intäktsbas. Det handlar i grunden om att komplettera och utveckla ett klassiskt och framgångsrikt printförlag till ett modernt mediehus som också erbjuder digitala produkter och tjänster, säger han i ett pressmeddelande.

Colm O Callaghan blir vd för det nystartade bolaget för content marketing. Han tillträder tjänsten 1 september. Ruben Jacobsson är nöjd med rekryteringen:

– Vi är övertygad om att vi med vår kunskap om kunden och breda affärsrelationen kan bli en intressant partner för företag som satsar på content marketing. Med Colm O Callaghan har vi fått en erfaren, skicklig och entusiastisk ledare. Han har närmare tolv års erfarenhet från CM. Under senare år har han verkat som Affärsområdeschef, COO och VD, vilket gör att hans bredd inom området är god, säger han i en kommentar.

Colm O Callaghan är född och uppvuxen på Irland. Här var han reporter för radio och tv innan han flyttade till Sverige 2001. I sitt nya hemland har han i huvudsak arbetat på JG Communication på flera ledande befattningar. Sedan förra året är Colm O Callaghan vd för Urban Tribes vars affärsidé består i att erbjuda företag "Löpar-coacher".

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.