Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Han får ansvar för Schibsteds relation till Facebook

Publicerad: 27 januari 2017, 12:56

Ehsan Fadakar.

Foto: Pressbild

Ehsan Fadakar får globalt ansvar för Schibsted-koncernens relation till sociala plattformar.


Ämnen i artikeln:

Ehsan FadakarSchibsted

Ehsan Fadakar kommer närmast från ett projekt gällande relationen till sociala plattformar inom Schibsted Sverige. Nu tar han steget vidare till global nivå.

Fadakar kommer även ansvara för Schibsteds nya strategi kring samarbeten med tredjeparter och främst sociala plattformar som Google och Facebook.

– Jag tror verkligen på att Schibsted är ett av få mediabolag i världen som kan ta en position och leda utvecklingen mot en ömsesidig och balanserad relation med de sociala jättarna. Det är en stor utmaning och jag ser väldigt mycket fram emot den, säger Ehsan Fadakar.

Ehsan Fadakar var en av grundarna till Nyheter24 där han sedermera var chefredaktör. Efter tiden på Nyheter24 gick Fadakar vidare till tjänsten som debatt- och sociala medierchef på Aftonbladet där han också ingick i redaktionsledningen.

Han har tidigare varit kritisk till mediernas okritiska relation till just Facebook. Något han bland annat skrivit om i en krönika på Breakit.  I ett tidigare nyhetsbrev från Resumé Insikt riktade han även kritik mot hur Facebook misslyckas med sina nya satsningar utanför news-feeden och att publicister tidigare gett bort material till nätjätten.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ehsan FadakarSchibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.