Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Han leder Aftonbladets nya storsatsning

Publicerad: 9 Maj 2014, 08:26

Daniel Nilsson-Padilla, programledare för Konsumentdrevet.

Daniel Nilsson-Padilla, aktuell som författare till boken om Tony Flygare, blir programledare för Aftonbladets nya storsatsning – programmet Konsumentdrevet. – Jag ser gärna mig själv som en kämpe någonstans mitt emellan Sverker Olofsson och Janne Josefsson, säger han.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetDaniel Nilsson-Padilla

Daniel Nilsson-Padilla – med ett förflutet på Resumé, Expressen, lokaltidningar och SVT:s Rapport – har uppmärksammats under våren för sin bok om Zlatans barndomsvän Tony Flygare med titeln ”En gång var jag större än Zlatan ”(Norstedts). Han är även grundare av konsumentsajten Matvarupriser.se.

– Jag brinner för konsumentjournalistiken och vill slåss för konsumenternas rätt. Jag ser gärna mig själv som en kämpe någonstans mitt emellan Sverker Olofsson och Janne Josefsson. Där finns ett tomrum i konsumentjournalistiken som jag hoppas Konsumentdrevet kan fylla, säger Daniel Nilsson-Padilla i en kommentar.

Konsumentdrevet, som har premiär på Aftonbladet.se på måndag, ska hjälpa människor att göra rätt konsumtionsval i vardagen och reda ut problem i samband med köp.

Programmet är 20–30 minuter långt och publiceras på Aftonbladet TV sex måndagar under maj och juni. Efter sommaren återkommer serien med sju nya episoder. Konsumentdrevet produceras för Aftonbladet TV av MAG5.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.