Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Han ska marknadsföra hundmat

Publicerad: 4 November 2013, 11:15

Fredrik Krook.

Foto: Pressbild.

Fredrik Krook har utsetts till ny marknads- och innovationschef på Lantmännen Doggy. Han kommer närmast från en tjänst som vice president inom incontinence Care, MEIA, på SCA Hygiene Products.


Ämnen i artikeln:

SCALantmännen

– Hund och kattmat är för mig en helt ny kategori, där kunden dessutom  är sexbent, säger Fredrik Krook, ny marknads- och innovationschef för  Lantmännen Doggy i en kommentar.

Han kommer närmast från en tjänst som vice president inom incontinence Cara, MEIA, på SCA Hygiene Products.

Fredrik Krook har bland annat ansvarat för SCA:s introduktion av inkontinensprodukter på den indiska marknaden.

Han  har också varit nordisk marknadschef för Libero samt trade marketing  manager på SCA Babysortiment med varumärken som Libero, UP&GO,  Johnson´s Baby och Natusan.

– Hans gedigna erfarenhet av att leda och  utveckla starka varumärken i närhet med innovation, kommer att stärka  den fortsätta utvecklingen av Lantmännen Doggy, säger Anette Rosengren,  vd på Lantmännen Doggy.

Fredrik Krook tillträder den nyinrättade tjänsten i januari.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SCALantmännen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.