Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Han ska vinna väljare till Moderaterna på nätet

Publicerad: 18 juni 2018, 08:30

Foto: Pressbild

André Assarsson, digital PR-expert och grundare av Miltton Labs, har fått i uppdrag av Moderaterna i Stockholms stad och län att vinna väljare på nätet.


2014 ledde André Assarsson den första digitala valkampanjen, då som chefsstrateg för Moderaterna i Stockholms läns landsting. Nu får han nytt förtroende när Moderaterna i Stockholms stad och län ger honom uppdraget att vinna väljare på nätet.

Stockholmsvalet anses bli Europas mest digitala valkampanj någonsin, där rekordmånga väljare kommer att röra sig i digitala kretsar för att få information. Det medför att partierna satsar allt mer på att synas digitalt för att prata med stockholmarna.

André Assarsson anser att Sverige är världsledande på digitalisering och tech-lösningar och att årets valrörelse inte kommer bli något undantag från detta.

Efter besök hos och samtal under våren med världsledande kampanjexperter i Washington DC, London och Oslo kan jag konstatera att allt talar för att Stockholmsvalet 2018 blir Europas mest digitala valkampanj. Stockholmarna kommer rekordartat följa valet från sina smartphones, datorer och tablets men också få kontakt med partierna via digitala kanaler”, säger André Assarsson i en kommentar.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.