Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Han tar över som NA:s marknadschef

Publicerad: 22 December 2014, 11:43

Peter Sjöö blir försäljnings- och marknadschef för Marknadsområde Örebro inom Promedia, vilket omfattar Nerikes Allehanda, na.se och gratistidningen Örebroar´n.


Ämnen i artikeln:

Nerikes AllehandaPromedia

– Vi är glada att välkomna Peter Sjöö i den här rollen. Han har rätt bakgrund för uppgiften, säger Tidningschef Katrin Säfström i en kommentar.

Peter Sjöö har jobbat på Örebroar´n sedan 2008 och har dessförinnan arbetat med både försäljning och marknadsföringom Sveagruppen och Örebro-Kuriren.

Tanken är att stärka Promedias titlar i Örebro såväl intäkts- som varumärkesmässigt där hans främsta mål blir att skapa en övergripande försäljningsstrategi – arbetet sker i samarbete med NA:s försäljningsledning där Ewa-Lena Spåre är försäljningschef för NA.

– Utmaningen är att hitta en optimal strategi för prenumererad och gratis print samt digitala kanaler, för att skapa högre effekt för våra kunder. Varumärkesfrågor står också högt på agendan, säger Peter Sjöö i en kommentar.

Han tillträder per den 1 februari nästa år och är plats- och försäljningschef på Örebroar´n fram till dess.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Nerikes AllehandaPromedia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.