Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Han tar Publisher-jobbet alla lämnar

Publicerad: 8 Juli 2014, 07:12

Michael Provus

Foto: Rolling Stone

Den legendariska tidningen Rolling Stone får en ny publisher Michael Provus, som tar över efter Chris McLoughlin som lämnar efter mindre än ett år.


Ämnen i artikeln:

Rolling Stone

Michael Provus har fram tills nu varit biträdande publisher så han borde ändå veta vad han ger sig in på, men enligt Adweek är just publisher-jobbet för Rolling Stones känt för sin höga omsättning av chefer.

Michael Provus har jobbat på Rolling Stone sedan 2010. Han har tidigare varit annonsdirektör för både GQ och Vanity Fair.

Enligt Publishers Information Bureau fick Rolling Stone ett lyft med Chris McLoughlin där annonssidorna ökade med 5 procent under första halvan av 2014 trots pågående strukturförändringar i mediebranschen.

Chris McLoughlin lämnar jobbet för att bli chef för försäljningen på det digitala annonsbolaget Undertone.

Han ersatte Matt Mastrengalo på Rollingstole som hade Publisher-jobbet i tre år och han ersatte i sin tur Will Schwenk, som hade samma roll i två år, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Rolling Stone

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.