Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 12 maj 2011, 07:47
Handelsminister Ewa Björling (M) vill stärka svenska kreativa näringar utomlands, inklusive reklam och pr.
– Det är områden där svenska företag vinner tävlingar, säger handelsministern.
Ämnen i artikeln:
Stockholm Media WeekEwa Björling. Foto: Björn Elgstrand.
Den svenska exporten inom kreativa branscher ska stärkas. Det menar handelsminister Ewa Björling.
– Reklam och pr är områden där vi vet att svenska företag vinner tävlingar utomlands och har ett gott anseende, säger hon till Resume.se
Men hon menar också att exporten inom det kreativa området handlar lika mycket om att satsa i på hemmaplan som utomlands.
– Tidigare var svensk export väldigt inriktade på it, telekom och andra industriella branscher. Men nu vill vi satsa på det kreativa. Det är lika mycket mode, musik och litteratur som pr och reklam, säger handelsministern.
Emanuel Videla
Ämnen i artikeln:
Stockholm Media Week