Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 8 april 2016, 14:39
Foto: Pressbild/Natalie Greppi
Konferensknullaroptimering. Det kallar Kit-grundaren Fredrik Strömberg beslutet att publicera Panamadokumenten dagen före Mediedagarna.
Twittertummarna går på högvarv när Mediedagarna hålls i Göteborg. Här är några av dagarnas många humoristiska tweets.
Twitterkollektivet Bakjour ställer sig tveksam till Medieakademins Twitterbarometer.
— Bakjour (@Bakjour) April 8, 2016Årets utan konkurrens viktigaste händelse i mediesverige. #gräv16 #meg2016 pic.twitter.com/isV91g3M9M
Brandlarmet har gått, rapporterar flera twittrare. Här är en bild på några brandmän.
— Daniel Nordström (@DanielNordstrom) April 8, 2016Brandlarmet har gått. Brandmännen undersöker orsaken. #meg16 pic.twitter.com/y2UMlrjm5d
Många heta diskussioner? Frågade en av följarna.
Kit-grundaren Fredrik Strömberg skriver en av dagarnas kanske mest magstarka tweet.
— ғʀᴇᴅʀɪᴋ sᴛʀöᴍʙᴇʀɢ (@stroemberg) 7 april 2016Att publicera Panamadokumentsjobbet dagen för MEG är konferensknullaroptimering av finaste snitt.
Varpå journalisten Per Bjurman svarar:
— Per Bjurman (@BjurmanPer) 7 april 2016@stroemberg Har du hört om de mer högerorienterade indiefansens favoritlåt? Offshoreline.
Maria Edström återpublicerar ett klipp från South Park som ganska träffsäkert gestaltar gränslandet mellan reklam och journalistik.
— Maria Edström (@gendermaria) April 8, 2016Seminarium om gränslandet journalistik/reklam inleds träffande nog med detta South Park-klipp https://t.co/IGaXDFJhlP #meg16
Mårten Färlin