Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 23 februari 2017, 07:31
Förra årets gala, också på Berns i Stockholm.
Foto: Björn Elgstrand
Nu är juryn för årets Swedish Content Awards utsedd. Sista dag att anmäla tävlingsbidrag är den 31 mars och vinnaren utses under en galamiddag på Berns den 31 maj.
Varje år arrangeras Swedish Content Awards, tidigare Guldbladet, av branschorganisationen Swdish Content Agencies. Målet är att lyfta fram inspirerande och framgångsrik content marketing, oavsett distributionskanal. Juryn utser vinnare i 20 kategorier. 13 av dem uppdelade efter bransch, 4 belönar det redaktionella hantverket och 3 belönar bästa B2B, bästa B2C och bästa internkommunikation. Sista dagen att skicka in sitt bidrag är den 31 mars och vinnarna utses därefter under en gala på Berns i Stockholm den 31 maj.
Årets jury består av:
Sara Rosengren, professor i marknadsföring, Handelshögskolan i Stockholm (juryns
ordförande)
Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk
Pia Grahn, vd, Regi Research & Strategi
Johan Lopes Helgesson, Senior Solution Consulting Manager, Adobe
Redwaan Hossain, Digital Manager, adidas
Olle Lidbom, kommunikationschef, Norstedts och Rabén & Sjögren
Caroline Rudbeck, kommunikationschef Dustin Group
Mats Rönne, rådgivare inom marknadsföring
Ulf Hermansson Samell, marknadschef/chef utbildningar och event, Sveriges Annonsörer
Johan Såthe, chefredaktör och ansvarig utgivare, Resumé
Josephine Wallin, Senior Art Director, King
Sofia Wingren, vd, Hyper Island