Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag16.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Här är nya Bonnier News Lifestyle

Publicerad: 23 November 2016, 07:44

Expressen Magasin tar ny inriktning.

Foto: Andreas Elgstrand

Expressen Magasin blir Bonnier News Lifestyle. Analyschefen Andreas Quensel tar rollen som affärsutvecklingschef för avdelningen.


Ämnen i artikeln:

ExpressenBonnier NewsExpressen Magasin

Expressen Magasin driver idag sju varumärken inom bland annat resor, bilar och mat och har flertalet webbsajter. Nu tar affärsområdet Expressen Magasin ny inriktning mot digitala konsumenttjänster genom att samordnas under nya Bonnier News Lifestyle. Avdelningen kommer att slås ihop med avdelningen för förvärv och partnerbolag.

LÄS MER: Flyttkarusell på Bonnier ska spara miljoner

– Nu vill vi bygga våra affärer vidare genom att samarbeta med entreprenörer som utvecklar tjänster inom livsstilsområden, säger Anna-Clara Welander, chef för Bonnier News Lifestyle, och fortsätter:

– E-handel och andra tjänster mot konsumenter blir ett komplement till det redaktionella innehållet och annonsaffären.

Bonnier News Lifestyle kommer bygga upp ett nytt expertteam inom digital marknadsföring. Teamet kommer ledas av Andreas Quensel, idag analyschef på Expressen, i nya rollen som affärsutvecklingschef. Josefina Rickardt, tidigare Head of Audience Insights, tar samtidigt över rollen som marknads-och analyschef på tidningen.

Inom Bonnier News Lifestyle finns varumärken som Hälsoliv, Leva & Bo och Mitt Kök.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.