Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Här är nya helgmagasinet Latte

Publicerad: 7 mars 2008, 14:13

Imorgon lördag går startskottet för VLT:s och NA:s gemensamma helgmagasin Latte. Tidningen, som vänder sig till kvinnor över 40 år, ska fokusera på njutning.


NA:s och VLT:s ettor.

Liksom de allra flesta helgmagasin ligger fokus i Latte på det goda i livet, njutning, resor och mat. Målgruppen är kvinnor över 40 år med god ekonomi.

Tidningen har 32 sidor. Av dessa är 20 sidor gemensamma. De övriga tolv ska innehålla lokalt material.

Till en början kommer magasinet att ha både lokala och gemensamma annonser. Elisabeth Bäck, huvudredaktör för VLT och projektledare för det nya magasinet, säger dock i ett pressmeddelande att de på sikt hoppas vi kunna sälja Latte rikstäckande och då hitta en gemensam annonsmarknad för prenumererade morgontidningar.
– Mediebranschen behöver samarbeten och Latte är ett strålande exempel på att det går bara man vill.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.