Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Här är största annonsörerna på Twitter sedan Elon Musk tog över

Publicerad: 18 november 2022, 09:44

Elon Musks övertagande av Twitter har varit turbulent och fått flera annonsörer att lämna plattformen. Men det finns varumärken som ökat sina investeringar i november visar färsk data.

Ämnen i artikeln:

NyheterTwitterElon Musk

R

Redaktionen

red@resume.se


Financebuzz, som tillhandahåller information om personlig ekonomi och anställningsrådgivning, spenderade 2,1 miljoner dollar på Twitter-annonser under första halvan av november, vilket var nästan 10 gånger mer än de spenderade under de första två veckorna i september. Det gör bolaget till Twitters största annonsör under perioden, enligt data från Pathmatics som Adage har tagit del av. Under de första två veckorna i september var HBO den största annonsören på Twitter och spenderade 6,45 miljoner dollar, men under de första två veckorna av november spenderade mediejätten bara 638 000 dollar.

LÄS MER: Turbulensen kring Twitter – detta har hänt

Andra varumärken som ökat sin annonsering på plattformen är IBM, Pepsi, Trendytown's, Macy's (som nu pausat annonseringen på Twitter) och Wendy's. Bland de stora annonsörer som minskat sina medieinvesteringar på Twitter mest märks, förutom HBO, McDonald's, Mondelez, Apple, Disney, L'Oreal och Nestlé. 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev