Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Här är svenskarna i Cannes-juryn

Publicerad: 22 Maj 2018, 06:56

Från vänster: Gustav Egerstedt (Saatchi & Saatchi), Linnéa Lofjord (Nord DDB) och Oskar Lübeck (Bold).

Foto: Pressbild

Sju svenskar tar plats i årets Cannes-jury. Och det blir en tung sådan: bland annat kommer Karin Frisell och Johan Pihl att medverka.


Ämnen i artikeln:

JuryCannes Lions

Förra året hade Sverige tolv platser i Cannes-juryn. I år landar den siffran på sju när listan på jurymedlemmar presenteras.

Cannes Lions har tidigare fått kritik för att de haft så få kvinnor i juryn. I år har man tryckt på att det är 46 procent, men från Sverige är det bara två av sju.

Juryn består totalt av 413 jurymedlemmar till att döma reklambidragen och 50 nationaliteter finns representerade.

Samtliga svenskar i juryn:

Brand experience and activation Lions

Linnea Lofjord, Head of brand experience, Nord DDB

Industry Craft Lions

Oskar Lübeck, Founder & Executive Creative Director, Bold

Direct Lions

Karin Frisell, Senior Creative, Forsman & Bodenfors

Innovation Lions

Johan Pihl, Creative Director, Great Works

Film Lions

Gustav Egerstedt, Executive Creative Director, Saatchi & Saatchi

Media Lions

Niclas Fröberg, founder, Tre Kronor

PR Lions

Mattias Ronge, Chairman, Creative Strategist, Edelman Deportivo

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

JuryCannes Lions

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.