Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Här är Taras ansiktslyft

Publicerad: 6 April 2009, 13:43

Snabbare, smartare och sundare. Det har varit ledordet för omgörningen av nya Tara. Nu kommer första numret efter ansiktslyftet. – En vårfräsch Tara, säger chefredaktören Stina Abenius till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Stina AbeniusTara

Nästa vecka når nya Tara prenumeranter och butik efter en förändring i både form och innehåll.
Det övergripande intrycket av är också en renare tidning, mer bild och snabbare tempoväxlingar mellan långt och kort.
Tidningen innehåller bland annat en längre intervju med författaren Hanne-Vibeke Holst, som ingår ett stort reportageblock vinjetterat människor. Där ingår också nya vinjetten Mittlivsakuten.
Det är annars mycket ”kropp & själ” med träningstips och rubriker som Klä bort din muffinsmidja!
Målgruppen är densamma som tidigare, men det har skett ett generationsskifte bland läsarna, förklarade chefredaktören Stina Abenius för Resume.se inför omgörningen.
– Nu vill vi att Tara inte längre ska kännas som ”min mammas tidning”. Den ska vara ännu mer ”min tidning”, en tidning för den kvinna som föddes på 60-talet och i dag är 40-45 år.

Stina Abenius - i ny form.

Nu när tidningen är klar, vad är du mest nöjd med?
– Formen, som Katarina Bertilsson ligger bakom. Den är både luftigare och härligare, en vårfräsch Tara. Jag är också nöjd med det inledande blocket som bland annat innehåller kultur och kvinnolistan.

Vad vill du säga till annonsörerna?

– Fortsätt på samma sätt som ni gjort under hela våren. Vi har slagit budget varje månad.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Stina AbeniusTara

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.