Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Här är vinnarna i Pearl Awards

Publicerad: 11 November 2015, 09:53

Gänget på Spoon firar sina priser.

Det blev flera svenska priser i den amerikanska content marketing-galan i natt.


Ämnen i artikeln:

Pearl AwardsIsobarFotbollskanalenSpoonTV4OTW

I Pearl Awards prisas det bästa inom media och content marketing. För svensk del blev det flera tillfällen att jubla.

TV4 och Screen Interactions belönades med guld i kategorierna "Best use of responsive design" och "Best sports/leisure" för nyligen omgjorda Fotbollskanalen.
– Jag är väldigt stolt i dag. Priset är ett bevis på vilka fantastiska resultat man kan uppnå med ett tätt sammansvetsat team och att våga ha ett helt igenom agilt arbetssätt, säger Mika Packalén, projektledare för nya Fotbollskanalen och produktägare på TV4 Sport i ett pressmeddelande.

Contentbyrån Spoon tog också hem ett guld i kategorin "Best automotive" för sitt arbete med Volvo Trucks. Det blev också ett brons i "Best use of social media".
– Det känns fantastiskt! Än en gång visar vi att vi hör till de främsta byråerna i världen när det kommer till kreativ höjd och effektiva kommunikationslösningar, enligt vd:n Anders Ribba.

OTW och Isobar vann guld i " Best video series" för sitt arbete med Nordic Bet. Contentbyrån tog även hem ett silver i "Best short-form video" för SAS. Flygbolagets satsning "SAS Insights" belönades också med ett brons i "Technology & Telecommunications".

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.