Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Har ätit 10 000 kebaber – tar passionen till Youtube

Publicerad: 3 januari 2022, 11:01

Instagramfenomenet Jiray ”Jirre” Seropian äter sig igenom Europa i jakten på livets första tiopoängare. ”Kebabspotting” har tagits fram tillsammans med produktionsbolaget Gabardin.


Ämnen i artikeln:

People People People

Efter 10 000 kebaber och 234 städer på sin jakt efter världens bästa streetfood har han gjort sig känd som en ärlig och krass recensent via Instagramkontot @kebabspotting med över 60 000 följare.

Den 28 december släpptes första avsnittet av Jiray ”Jirre” Seropians Youtube-serie ”Kebabspotting” där han letar inspiration bland Europas gömda pärlor.

– Det här är en av de mest utmanande sakerna jag gjort i mitt liv. Från inälvor i Neapel och burgare på en gammal offentlig toalett i Berlin till mitt livs bästa lammspett i Istanbul. Den som älskar streetfood kommer inte att bli besviken, säger Jiray ”Jirre” Seropian som står bakom Instagramkontot @kebabspotting och restaurangerna M.O.A.S i ett pressmeddelande.

Jirre Seropian kommer från  Norrköping och har startat restaurangerna M.O.A.S (Meat on a stick) i Stockholm. Menyn fokuserar på råvaror och vällagad streetfood med de bästa rätterna och ingredienserna från de 234 städer Jirre besökt för inspiration. Rekordet är 22 kebaber på en dag.

I Youtube-serien besöker Jirre fem europeiska storstäder. I det första avsnittet hittar han sitt livs bästa lammspett i Istanbul och i avsnitt två äter han inälvor i Neapel i sällskap av influencern och programledaren Nicole Falciani som är nära att kräkas.

Bakom serien står produktionsbolaget Gabardin. Första säsongen innehåller fem avsnitt som publiceras varannan tisdag klockan 17.05, med start 28 december, på Youtube:

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Ämnen i artikeln:

People People People

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.