Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 16 februari 2011, 12:20
Här blåser Johannes Brost personal på mediebyrån IUM. – Jag gick in och sålde mig själv. De såg ut som fågeholkar, ha ha, säger skådespelaren till Resume.se.
Johannes Brost i dolda kameran-blåsningen på IUM. Till vänster syns IUM:s Robert Pihl som var med om att rodda mötet som blåste tre av hans medarbetare.
Johannes Brost är med i ett av avsnitten av nya upplagan av Kanal 5:s ”Ballar av stål” som har premiär i början av mars.
Dolda kameran-skämtet i avsnittet äger rum på mediebyrån IUM. Kanal 5 hörde sig för med IUM-cheferna Urban Hilding och Robert Pihl som ställde upp och fixade mötet där tre av medarbetarna i byråns konceptgrupp blev blåsta.
– Jag gick in och sålde mig själv – jag berättade om mina ”Brost-märkta” varor, som ”Mörk-Brost-kaffe”, ”Brostat bröd” och ”Brostbiff" och liknande saker. De tre damerna från byrån satt som fågeholkar, de fattade ingenting, ha ha.
– Jag hade dekaler med mig där det stod ”Brost-märkt” med en bild på mig där jag gör tummen upp – de dekalerna smackade jag på varorna och visade upp dem. Det var helt crazy.
IUM-medarbetarna som lurades anade inte att det rörde sig om en dolda kameran-kupp, men när de informerades om det efteråt skrattade de gott, berättar Johannes Brost.
– De tyckte att det var jätteroligt och de har självklart fått godkänna att vi sänder inslaget, säger Johannes Brost, som gillade gästinhoppet i ”Ballar av stål”:
– Jag är ju verkligen inte den som säljer mig själv i verkligheten, så man behövde förbereda sig lite, men det var jättekul.
Och Robert Pihl på IUM säger att blåsningen av de egna medarbetarna i konceptgruppen var uppskattat.
– Det var en rolig grej som vi skrattat mycket åt, säger Robert Pihl.
Magnus Helander