Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Helhjärtat fokus på B2B"

Publicerad: 25 Maj 2011, 10:32

För reklamutmanaren är det B2B som gäller hela dagen. Där lägger de sin själ. Kunderna reagerar positivt och nu är de nominerade till KBB.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Hur var 2010?
– Det var ett jättebra år med flera nya kunder. Men 2011 ser ut att kunna bli ett ännu bättre år då vi måste nyanställa för att klara alla uppdrag, säger vd Ulf Casselgård.

Vad betyder nomineringen till KBB?
– Det är ju kunden som är viktigast, så nomineringen känns hedrande. Det blir ett trovärdighetskvitto på vårt arbete.

Hur känns det inför framtiden?
– Eftersom vi har mycket att göra känns det väldigt positivt.

Hur bygger man bra relationer till kunderna?
– Det handlar mycket om engagemang, naturligtvis. Att förstå kundens verksamhet och samarbeta med kunden. Men framför allt så gäller det att leva upp till kundens förväntningar.

Vad kännetecknar er särskilt?
– RCB2 är en reklambyrå som helhjärtat fokuserar på kommunikation inom B2B.  Här ligger hela vår själ och långa erfarenhet.

Fakta

Byrån startade 1984. 10 personer arbetar på RCB2.

Vd är Ulf Casselgård.

Byråintäkt 2010: 6,5 miljoner.

Bland kunderna finns exempelvis ABB, Bahco, DeLaval, Stora Enso, Atlas Copco och Mälarenergi.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.