Media
Hello There utvecklar familjeapp åt skidort
Publicerad: 21 november 2013, 14:35
Skidorten Branäs släpper en app med som innehåller ”Pistkartan”, ”Sakjakten” och ”Brädspelet”. Göteborgsbyrån Hello There ligger bakom appen.
KB
Karl-Johan Byttner
Appen har utvecklats i två versioner för att omfatta Branäsgruppens båda anläggningar – Branäsappen och Kungsbergsappen.
– Vi vill förhöja upplevelsen av Branäs och samtidigt marknadsföra oss till de (andra) som inte har varit hos oss än, säger Branäs Marknadschef Mikael Elford i en kommentar.
Hello There ligger bakom utvecklingen av appen. Den Göteborgsbaserade studion är specialiserad på spel för marknadsföring och pedagogik.
”Pistkartan” är tänkt att användas innan familjer reser till Branäs. Tanken är att lära känna de bästa backarna och få koll på var lekplatser och restauranger ligger.
”Sakjakten” är ett storybaserat äventyr som tar spelarna runt skidorten så att de får lära känna backarna på ett kul och minnesvärt sätt.
”Brädspelet” bygger på interaktion med olika figurer samt olika quiz-frågor – det går att ställa in svårighetsgraden och alla kan spela samtidigt oavsett ålder.
– Vi har haft fruktansvärt roligt med det här projektet. Många i studion älskar skidåkning och det har varit lekfullhet från start till mål, säger Oskar Eklund, vd för Hello There i en kommentar.
Appen finns tillgänglig gratis via App Store och Google Play.
Hello There vann Swedish Design Awards år 2010.
Bolaget arbetar med kunder som Toyota, Santa Maria, Puma, Peak Performance och Discovery Channel.
Hello There ligger även bakom underhållningsspelet Pebble Universe.