Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Hemlig avsändare bakom miljardsuccé på Youtube

Publicerad: 2 September 2014, 09:13

Den hemliga avsändaren "DisneyCollector" har lyckats trollbinda barn med sina Youtube-filmer och är nu uppe i sammanlagt 2,8 miljarder visningar.


Ämnen i artikeln:

YoutubeNew York Times

DisneyCollector toppar Adweeks veckolista över mest sedda filmerna med sin senaste film med Play Doh-lera, där den okända kvinnan visar hur man skapar fina klänningar åt prinsessor med hjälp av leran.

Videon har redan visats mer än 43 miljoner gånger sedan den blev uppladdad på Youtube den 11 juli.

New York Times hävdar att DisneyCollector är en 21-årig kvinna som lever i Westchester County, men eftersom hon aldrig visar sitt ansikte på filmerna och har slutat att svara på mejl så är det oklart om det verkligen är hennes rätta identitet, enligt Adweek.

Hon kallas även DisneyCollectorBR och Adweek menar att hon försätter barn i ett transliknande tillstånd när de tittar på hennes filmer.

Hennes filmer har fått sammanlagt 2,8 miljarder visningar, varav enbart filmen Angry Birds Toy Surprise Jake and The Never Land Pirates Disney Pixar Cars 2 Easter Egg SpongeBob har setts över 90 miljoner gånger.

New York Times har beräknat att det innebär att alla barn i USA under fem år har sett filmen fler än fyra gånger, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

YoutubeNew York Times

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.