Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Högtryck på reklammarknaden

Publicerad: 3 mars 2011, 11:34

IRM spår ett nytt rekordår för reklammarknaden. Enligt senaste prognosen ser 2011 att bli bättre än det tidigare rekordåret 2008. – När den svenska ekonomin nu går som tåget är farten på reklammarknaden fortsatt mycket hög, säger IRM:s vd Magnus Anshelm i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

Magnus AnshelmIRM

Enligt pressmeddelandet bedöms reklammarknaden att få en tillväxt på nästan sex procent i år och därmed omsätta närmare 33 miljarder kronor. Raset under 2009 förväntas därmed vara återtaget.

– När den svenska ekonomin nu går som tåget är farten på reklammarknaden fortsatt mycket hög,. Att marknaden bedöms växa med drygt 1,8 miljarder i år talar sitt tydliga språk, säger IRM:s vd Magnus Anshelm i ett pressmeddelande.

Starkast ökning förväntas hos mobilmarknadsföringen och sökordsmarknadsföringen. TV-reklamen fortsätter att öka starkt och slåtrnya omsättningsrekord 2011.

Butiksmedia och events väntas kunna visa upp tvåsiffriga tillvättal i år och även dagspressen beräknas kunna öka sina annonsintäkter ytterligare.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Magnus AnshelmIRM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.