Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Hon är Årets säljare

Publicerad: 21 oktober 2011, 11:32

DN:s Anna Smidemark är Årets säljare. Hon tog emot priset i går i tävlingen Årets dagstidning. – En helt fantastisk kväll. DN blev ju också årets annonsorganisation. Man känner sig otroligt stolt, säger Anna Smidemark till Resume.se.


Anna Smidemark.

Anna Smidemark har jobbat på DN i två år. Numera är hon KAM- och branschansvarig för mode- och inredning.

Hon sliter hårt, och det har givit utdelning.

I november 2010 levererade Anna Smidemark det högsta enskilda resultat en säljare har gjort på en kalendermånad på DN, ett resultat av flera framgångsrika affärer.

I går utsågs hon till Årets säljare i tävlingen Årets dagstidning, som arrangeras av Tidningsutgivarna och dess organ Medievärlden. Dessutom blev DN utsedd till årets annonsorganisation, så det var klackarna i taket.

– Jobbet är med en hela tiden och man måste alltid vara tillgänglig för kunden. Det gäller att leverera precis vad kunden behöver och tänka brett utanför boxen, och presenetra ett större upplägg. Jag jobbar tajt med paketsamarbetena och tajt med kund, säger Anna Smidemark.

Juryns motivering: Övertygar med sina positiva personliga egenskaper såväl som med imponerande säljresultat. Med hög kompetens, en personlig mognad och inte minst hårt arbete har hon modet att fatta egna beslut för att hjälpa sina kunder och samtidigt kraftigt överträffa sina försäljningsmål. Grattis Anna Smidemark på Dagens Nyheter!

Juryn bestod av: Liv Sandberg, Starcom Sverige, (ordförande) Alexi Logotehtis, försäljningsdirektör Clear Channel, tidigare försäljningschef DN och Metro, Håkan Gustafsson Carat Sverige.

Anna Smidemark överträffar säljmålen

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.