Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 19 oktober 2017, 11:21
Fanny Wallér på Länsförsäkringar berättar om den nya reklamsåpan som ska locka de unga.
2016 var ett omvälvande år på Länsförsäkringar. Ny varumärkesstrategi, nytt visuellt uttryck och nytt reklamkoncept. Alla tre investeringar som vanligtvis tar rätt lång tid på sig innan de ger avkastning.
– Därför är det ju kul att folk tycks uppskatta det vi gör, säger kommunikationsdirektör Fanny Wallér.
Nu utses hon till Sveriges bästa marknadschef i sin kategori. Det nya reklamkonceptet som har tagits fram av Honesty har fått fäste.
– Vi har dubblerat reklamerinran hos unga sedan vi lanserade för ett år sedan och nu ser vi att "top of mind" bland de unga ökar också, säger Fanny Wallér.
Länsförsäkringars byråer:
Reklambyrå: Honesty.
Mediebyrå: Carat och Iprospect.
Pr: JKL.
Produktion: Citrus och OTW.
Övriga nominerade i kategorin:
Martin Hedensiö, Alecta
Cecilia Rosendahl Lavén, AMF
Lena Strand, Folksam
Caroline Glansén, If Skadeförsäkring
Pino Roscigno, SPP
Emma Brandt Johnsson, Trygg Hansa