Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Hon är bästa marknadschefen i försäkringsbranschen

Publicerad: 19 Oktober 2017, 11:21

Fanny Wallér på Länsförsäkringar berättar om den nya reklamsåpan som ska locka de unga.


Ämnen i artikeln:

LänsförsäkringarSveriges bästa marknadschefer 2017Fanny Wallér

2016 var ett omvälvande år på Länsförsäkringar. Ny varumärkesstrategi, nytt visuellt uttryck och nytt reklamkoncept. Alla tre investeringar som vanligtvis tar rätt lång tid på sig innan de ger avkastning.
– Därför är det ju kul att folk tycks uppskatta det vi gör, säger kommunikationsdirektör Fanny Wallér.

Nu utses hon till Sveriges bästa marknadschef i sin kategori. Det nya reklamkonceptet som har tagits fram av Honesty har fått fäste.
– Vi har dubblerat reklamerinran hos unga sedan vi lanserade för ett år sedan och nu ser vi att "top of mind" bland de unga ökar också, säger Fanny Wallér.

Länsförsäkringars byråer:
Reklambyrå: Honesty.
Mediebyrå: Carat och Iprospect.
Pr: JKL.
Produktion: Citrus och OTW.

Övriga nominerade i kategorin:
Martin Hedensiö, Alecta
Cecilia Rosendahl Lavén, AMF
Lena Strand, Folksam
Caroline Glansén, If Skadeförsäkring
Pino Roscigno, SPP
Emma Brandt Johnsson, Trygg Hansa

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.