Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Hon är H&M:s nya ansikte

Publicerad: 17 juli 2012, 09:28

Amerikanska sångerskan Lana Del Rey är nytt ansikte för svenska klädkedjan H&M:s globala höstkampanj.


Sångerskan Lana Del Rey har varit en av årets mest framgångsrika och  mest omskrivna artister. Hon har hyllats för sin musik och känsla för  stil men också kritiserats för att vara en artificiell produkt med  fejkad bakgrund. Hennes riktiga namn är Elizabeth Grant.

Rykten om att hon skall vara ansiktet för  H&M:s globala höstkampanj  har florerat en dryg månad,  och bekräftades idag.

I ett mail till Resumé säger Johanna Dahl, presskontakt på företaget att man valt Lana Del Rey för att hon är en stilikon som de tycker är en fantastisk sångerska och som visar  upp deras höstmode på ett mycket inspirerande sätt.

Att använda kändisar i modekampanjer är vanligt och i förra veckan kunde  Resumé berätta om hur amerikanska Ralph Lauren har svenske dj-stjärnan  Avicii i sina höstannonser.

Kampanjen med Lana Del Rey kommer att visas från mitten av september och använder en mediemix bestående av bland annat utomhsannonser och TV-reklam.

Fredrik Hazén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.