Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Hon kan bli Årets mediesäljare

Publicerad: 7 maj 2013, 08:02

De nominerade till Årets mediesäljare: Björn Bryngelson, Ad City Media, Christoffer Danehed, SBS Radio Malin Tikkakoski, MTG Media Niklas Lindberg, Discovery Networks, Toni Kaski, Widspace

Malin Tikkakoski, MTG Media, kan bli Årets mediesäljare. Hon är en av totalt fem nominerade.


För 16:e året i rad utser Mindshare  Årets Mediesäljare samt Årets Traffic/Planner, i Purple People Award.

Kravet på de nominerade är att de är kreativa, har visat prov på affärs- och varumärkesförståelse samt att de besitter en hög nivå servicenivå.

– Vi har haft många duktiga kandidater att välja mellan i år och det finns många fler därute som kan sträcka på ryggen och vara stolta över sina insatser. För oss är Purple People Award ett sätt att lyfta fram personer inom mediesäljarkåren som inte bara har en stor kompetens inom sina specifika medier utan dessutom förvaltar affären hela vägen i mål, med samma stora engagemang genom hela processen, säger Fredrik Edberg, juryordförande för Purple People Award i ett pressmeddelande.

Nominerade Årets Mediesäljare 2013:

Björn Bryngelson, Ad City Media
Christoffer Danehed, SBS Radio
Malin Tikkakoski, MTG Media
Niklas Lindberg, Discovery Networks
Toni Kaski, Widspace

Nominerade Årets Traffic/Planner 2013

Marie Strand, Hemnet
Monica Svéd, Impact
Sofia Bergfors, MTG TV
Lotta Bimer, Dagens Nyheter

Förra årets vinnare var mediesäljaren Josefine Kvarnström, Aftonbladet,  och Aimée Schultz, planerare på SBS TV. Vilka som vinner i år kommer att presenteras på Purple People Award, den 23 maj.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.