Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Hon tar över DM – han tar över VA

Publicerad: 21 februari 2014, 10:31

Christina Kennedy och Mikael Nestius.

Foto: Pax Engström och Andreas Elgstrand.

Christina Kennedy blir chefredaktör och ansvarig utgivare på Dagens Medicin när vd:n för Bonnier Business Media Sweden, Mikael Nestius, även blir vd och ansvarig utgivare för affärsområdets krisdrabbade tidning Veckans Affärer.


Ämnen i artikeln:

Dagens MedicinVeckans AffärerMikael NestiusUlf SkarinClaes de Faire

Mikael Nestius fortsätter som vd för Bonnier Business Media, men flyttar sitt fokus från Dagens Medicin till Veckans Affärer. Ulf Skarin kvarstår som chefredaktör.

– Vi står inför stora digitala satsningar på Veckans Affärer samtidigt som vi fortsätter arbetet med att göra Veckans Affärer till en plattform för Sveriges nya näringsliv. Det näringsliv som vill växa och bygga Sveriges framtid. Det ska bli väldigt spännande att bli en del av det här arbetet, säger Mikael Nestius i en kommentar.

Claes de Faire, chefredaktör för Resumé har under en period varit förlagschef för VA. Nu kommer han att enbart fokuseras på Resumé.

– Vi kan ju inte vara hur många chefer som helst på VA. Nu tar Micke Nestius över och skapar en ny roll från mig och Ulf.VA är en tidning i kris och det är Micke som vd för BBM som lämnat sitt huvud i pant till styrelsen och då vill han så klart också styra tidningen, säger Claes de Faire och fortsätter:

– Jag har fått VA i knäet två gånger bara under de senaste 18 månaderna.

På Dagens Medicin fylls luckan efter Mikael Nestius av Christina Kennedy, som senast varit ansvarig för Dagens Medicins pappersutgåva.

– Det är ett spännande uppdrag där jag vill fortsätta befästa Dagens Medicins position som en oumbärlig branschtidning för hälso- och sjukvården. För att lyckas med det ska vi ha vass journalistik som lockar läsarna till alla våra plattformar, och nå så många att vi fortsätter att vara attraktiva för annonsörer och affärspartners. Jag ser framemot att utveckla Dagens Medicins varumärke tillsammans med personalen, säger Christina Kennedy, i en kommentar.

Bonnier Business Media Sweden ingår i Bonnierkoncernen och består av affärsområdena Dagens Medicin, Svenska Nyhetsbrev, Resumé, Bonnier ledarskapshandböcker, Bonnier Academy och de egna bolagen Veckans Affärer AB och Medibas AB.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.