Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Hoppas på sin tur

Publicerad: 24 Maj 2011, 10:34

Westander var den starkaste PR-byrån i KBB förra gången. Utmanaren Wenderfalck hoppas dock att deras tid nu är kommen.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011Wenderfalck

Wenderfalck

Vad betyder nomineringen?
– Vi är jätteglada över att vara nominerade även i år eftersom det är ett kvitto på att vi gör ett bra jobb för våra kunder, säger vd Fredrik Jerresand.

Är det inte dags för er att ta hem priset snart?
– Jo, verkligen! Vi har varit nominerade varje år sedan starten 2005 och har som bäst en 2:a och 3:e placering så det är verkligen på tiden att vi får ta hem priset.

2010 var?

– 2010 firade vi 5 år som byrå och det var vårt bästa år sedan starten. På alla punkter var det ett år när vi tog viktiga steg framåt.

Hade ni något särskilt intressant case som ni arbetade med under året?
– Vi har gjort många bra kampanjer under året så det är svårt att välja ut någon särskild. Men ett aktuellt exempel är kampanjen100-jakten som vi genomförde tillsammans med Västerbottensost och Norstedts i samband med att Västerbottensost fyllde 100 år. Vi ville nyttja jubileet för att lyfta fram och stärka varumärket. Lösningen blev en aktivitet tillsammans med Norstedts och framförallt alla Västerbottensost konsumenter där vi har efterlyst svenskarnas 100 bästa recept med Västerbottensost. Vi har arbetat med projektet i nästan ett år och i dagarna kommer kokboken "100 vinnande recept" äntligen ut i handeln.

Hur bygger man ett bra samarbete med sina kunder?
– Jag tror att det är flera saker som är viktiga. Dels måste man förstås alltid finnas där för kunden och visa att man verkligen bryr sig, men jag tror även att man måste våga utmana kunderna och tillsammans ta nya steg och testa nya saker. På så sätt skapar man en givande och utvecklande relation för båda parter - och det är det som ligger till grund för att skapa bra resultat.

Vad är typiskt för er?
– Det som vi vill ska vara typiskt för oss är att vi inte tror på standardlösningar utan vid varje enskilt tillfälle sätter oss in i den specifika utmaningen som en kund har och skapar en unik lösning utifrån just de förhållanden som råder. Detta förutsätter ett genuint intresse för kunderna, deras affär, deras målgrupper och vad som går och inte går att göra. En annan sak som är typisk för oss är vår förmåga att vara kunderna nära och växa tillsammans med våra kunder. Det ger en givande relation för båda parter och nomineringen i KBB blir för oss ett kvitto på att vi har lyckats med detta.

Hur ser framtiden ut?
– Framtiden ser väldigt spännande ut. 2010 var ett mycket bra år för oss då vi fick in flera nya kunder och även flera nya medarbetare och vi fortsätter på den inslagna vägen.

Fakta

Byrån grundades 2005. Antal anställda: 19.

Vd: Fredrik Jerresand.

Byråintäkt: 16,7 miljoner.

Kundexempel: Nokia, Eon, Fastighetsbyrån, Norrmejerier, Unilever och Findus.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011Wenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.