Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Huffington Post sålt för två miljarder

Publicerad: 8 Februari 2011, 08:00

Internetjätten America Online, AOL, köper nyhets- och opinionssajten Huffington Post för motsvarande 2 miljarder kronor.


Ämnen i artikeln:

AOLHuffington Post

Huffington Post.

Affären blev klar på söndagen. AOL:s mål är att stärka sig på redaktionellt innehåll för att lyfta den sviktande annonsförsäljningen – internetjätten vill skapa en media- och underhållningsplattform som ska nå 117 miljoner besökare i USA och 270 miljoner besökare globalt, skriver företaget i ett pressmeddelande.

AOL:s annonsintäkter minskade i fjol och drog ner den totala omsättningen för 2010 med 26 procent.

Men med löpet av Huffington Post hoppas man vända den negativa trenden. AOL slantar upp 315 miljoner dollar, eller drygt 2 miljarder kronor för Huffington Post.

Huffington Posts medgrundare och chefredaktör Arianna Huffington ska fortsätta att leda den nya AOL-integrerade plattformen som får namnet "The Huffington Post Media Group.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

AOLHuffington Post

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.