Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Hyllades av läsarna

Publicerad: 16 mars 2010, 14:35

Premiären av Aftonbladet.se:s ”SuperLive”-satsning i lördags kväll blev en framgång. Mellan klockan 22 och 23 uppnåddes den näst högsta siffran i sajtens historia. Trafiken för hela kvällen ökade med 35 procent, jämfört med fjolårets Melodifestivalen-final.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

SuperLive inför lanseringen i lördags kväll.

– Det gick bättre än vi hoppats, vi fick många positiva reaktioner från läsare och branschfolk på Twitter, säger Andreas Aspegren, tf sajtchef.

Premiären avlöpte helt utan tekniska problem.

– Vi hade väldigt hög beredskap, men allt gick bra, det känns väldigt skönt.

”SuperLive”, som låg i topp på sajten, ovanför den ordinarie nyhetssidan,  samlade bland annat nyheter, kommentarer, chat och Twitter-inlägg, bilder och TV-inslag från Melodifestivalen – allt material uppdaterades löpande. Målet: uppnå en ”massiv läsarmedverkan”.

–  Vi hade en pop up-undersökning och läsarna var oerhört nöjda. Fyra av fem tyckte tjänsten var jättebra, säger Aspegren.

Trafiken ökade med 35 procent jämfört med fjolårets final. Noteringen efter klockan 22 på 235 000 unika besökare är den näst bästa agen i Aftonbladet.se:s historia (herrstafetten i OS den 24 februari i år låg något högre).

När ”SuperLive” används härnäst återstår att se. Den ska användas vid stora händelser, som exempelvis bröllopet och valet senare i år.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.