Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Hyper Island hackar Coca-Cola

Publicerad: 19 november 2013, 09:24

Läskedrycksjätten Coca-Cola Enterpriset Sverige ska genomföra ett så kallat hackathon med Hyper Island-studenter under tre dagar. Eventet omfattar 240 studenter.


Uppdrag går ut på att bättre kunna förstå och möta konsumenternas behov i framtiden.

Det  är ett spännande och kul samarbete där både våra affärsutmaningar och  Hyper Islands utbildningsmål är närvarande, säger Johnny Federley,  digital marknadschef på CocaCola Enterprises i Sverige i en kommentar.

Studenterna delas in i 40 grupper – det vill säga sex personer i varje – där olika kompetenser finns representerade.

Grupperna ska presentera en casefilm på fredag denna vecka.

–  Förutom de goda idéerna som projektet kommer resultera i, ger det oss  en möjlighet att presentera oss som företag och arbetsgivare, säger  Peter Bodor, informationsdirektör på Coca-Cola Enterprises i en  kommentar.

Läskedrycksjätten utser en vinnare utifrån om idén är genomförbar samt om den ligger inom budgetramarna.

Målet är att kunna genomföra flera idéer från 2014 och framåt.

Coca-Cola Enterpriset Sverige har även varumärken som Fanta, Sprite, Mer och Bonaqua Silver.

Coca-Cola introducerades i Sverige år 1953.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.