Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 18 december 2007, 10:18
Efter en veckas reklamuppehåll gjorde ICA-Stig comeback i rutan igår. I reklamfilmen kommenterar ICA köttfärsskandalen på ett underfundigt sätt. Filmen avslutas med en uppmaning att besöka ICA:s hemsida för att få mer information. Och budskapet verkar att ha gått hem.
– Vi har nästan dubbelt så många besökare på hemsidan än vad som är normalt, säger Magnus Wikner, marknadschef på ICA.
Är det ett resultat av filmen?
– Ja, jag har svårt att tolka det på annat sätt. Det är en kombination av filmen och medieuppmärksamheten om filmen, som varit massiv.
– Hittills är det nog fler som läst om filmen än som hunnit se den, säger Magnus Wikner.
I vanliga fall har ICA cirka 60 000 unika besökare om dan på hemsidan.
– I går var siffran 114 000 unika besökare, säger Michelle Sundmark, webbadminstratör på ICA.se
Bernt Hermele