Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

ICA-Stig dubblar trafiken till hemsidan

Publicerad: 18 december 2007, 10:18

Efter en veckas reklamuppehåll gjorde ICA-Stig comeback i rutan igår. I reklamfilmen kommenterar ICA köttfärsskandalen på ett underfundigt sätt. Filmen avslutas med en uppmaning att besöka ICA:s hemsida för att få mer information. Och budskapet verkar att ha gått hem.


– Vi har nästan dubbelt så många besökare på hemsidan än vad som är normalt, säger Magnus Wikner, marknadschef på ICA.

Är det ett resultat av filmen?
– Ja, jag har svårt att tolka det på annat sätt. Det är en kombination av filmen och medieuppmärksamheten om filmen, som varit massiv.

– Hittills är det nog fler som läst om filmen än som hunnit se den, säger Magnus Wikner.

I vanliga fall har ICA cirka 60 000 unika besökare om dan på hemsidan.

– I går var siffran 114 000 unika besökare, säger Michelle Sundmark, webbadminstratör på ICA.se

Bernt Hermele

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.