Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 25 juni 2018, 09:17
Ovanifrån från vänster: March for Science: Cissi Askwall & Lotta Tomasson, Changers Hub: Astrid Kjaer Knudsen & Siduri Poli, Youth 2020: Marlene Claesson & Sara Damber, Reportrar utan gränser: Jonathan Lundqvist
Foto: Pressbild
Under sitt årliga rosémingel på Almedalen, vill Prime använda dess plattform på ett positivt sätt och få deltagarna att synas och förmedla sitt budskap.
Varje kväll inför partiledartalet deltar hundratals makthavare, från politik, näringsliv, arbetsmarknadsorganisationer och myndigheter. Nu vill kommunikationsbyrån Prime att deras rosémingel i Almedalen ska användas som en plattform, där medverkande kan synas och förmedla sitt budskap, i hopp om att återupprätta förtroendet för politiken.
– Vi vill göra en insats för att återupprätta förtroendet i samhället, och därför har vi i år valt att samarbeta med fyra olika partners som alla har gemensamt att de bidrar till att skapa bättre förutsättningar för det, säger Louise Sundström, projektledare för Primes närvaro i Almedalen.
Förtroendet för regeringen och de politiska partierna har under de senaste åren sjunkit. Trenden är liknande för myndigheter, storföretag och medier. Prime ser det som problematiskt för den svenska samhällsmodellen.
De partners som Prime har valt ut får under varsitt mingel chansen att synas och presentera sig. Ett kriterium för urvalet är att det ska vara ideella aktörer som själva inte har resurser att köpa scenplats i Almedalen.
Bland de medverkande är March for Science, Changers Hub, Youth2020 och Reportrar utan gränser.
Här kan du läsa mer om Primes partnerskap.
Alex Hartelius