Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

IDG hämtar ny försäljningschef inhouse

Publicerad: 29 augusti 2013, 13:39

Foto: Pressbild.

Jenny Elmqvist blir försäljningschef för IDG från och med den 1 september. Hon har arbetat på IDG i 13 år, varav de senaste tre åren som försäljningschef för Key Account Team.


Ämnen i artikeln:

IDGComputer Sweden

– En mediesäljares sätt att arbeta har radikalt förändras. Tiden är över  då man sålde en helsida eller en banner. Nu krävs så mycket mer, säger  Jenny Elmqvist, ny försäljningschef på IDG i en kommentar.

IDG driver idag ett 25-tal varumärken, däribland it-portalen, IDG.se, Pc för Alla och Computer Sweden.

Jenny Elmqvist menar att dagens mediesäljare måste ha järnkoll på målgruppens beteende dygnet runt.

–  Digitala lösningar står givetvis i centrum hos oss, men tack vare IDG:s  breda produktportfölj kan vi även erbjuda effektiv Cross marketing  genom våra genom våra sajter, på våra event och i våra tidningar, säger  Jenny Elmqvist i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

IDGComputer Sweden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.