torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Influencers i Melodifestivalen utmanar SVT:s regler: ”Svårt med nolltolerans mot reklam”

Publicerad: 16 februari 2023, 13:00

Foto: Pontus Lundahl/TT

”För att överleva måste man anpassa sig efter omständigheterna”, säger universitetslektor Marie Grusell. Och det kanske är precis det SVT har gjort när man steg för steg tillåtit fler personer med reklamkoppling att ta plats i rutan, inte minst i samband med Melodifestivalen.

Ämnen i artikeln:

SVTReklamToppnyheter

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Under måndagen rapporterade bland annat Resumé om att SVT verkar ha förändrat reglerna för medverkan i Melodifestivalen, i och med att deltagande artister tillåts ha reklamsamarbeten eller medverka i reklam

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev