Media
Influencers i Melodifestivalen utmanar SVT:s regler: ”Svårt med nolltolerans mot reklam”
Publicerad: 16 februari 2023, 13:00
Foto: Pontus Lundahl/TT
”För att överleva måste man anpassa sig efter omständigheterna”, säger universitetslektor Marie Grusell. Och det kanske är precis det SVT har gjort när man steg för steg tillåtit fler personer med reklamkoppling att ta plats i rutan, inte minst i samband med Melodifestivalen.
Under måndagen rapporterade bland annat Resumé om att SVT verkar ha förändrat reglerna för medverkan i Melodifestivalen, i och med att deltagande artister tillåts ha reklamsamarbeten eller medverka i reklam
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.