torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Influencers i Melodifestivalen utmanar SVT:s regler: ”Svårt med nolltolerans mot reklam”

Publicerad: 16 februari 2023, 13:00

Foto: Pontus Lundahl/TT

”För att överleva måste man anpassa sig efter omständigheterna”, säger universitetslektor Marie Grusell. Och det kanske är precis det SVT har gjort när man steg för steg tillåtit fler personer med reklamkoppling att ta plats i rutan, inte minst i samband med Melodifestivalen.

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterMediaMedierReklam

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Under måndagen rapporterade bland annat Resumé om att SVT verkar ha förändrat reglerna för medverkan i Melodifestivalen, i och med att deltagande artister tillåts ha reklamsamarbeten eller medverka i reklam

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev