Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Inga förändringar på marknadssidan”

Publicerad: 18 november 2011, 13:49

Dryckesjätten Carlsbergs VD Jörgen Buhl Rasmussen meddelade nyligen att företaget i krisens spår förebereder sig på värsta tänkbara situation. Samtliga kostnader kommer att ses över, men PR-chefen Henric Byström ser i nuläget inga tecken på nedskärningar i marknadsföringen.


Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Henric Byström ser just nu ingen negativ utveckling i Carlsbergs försäljningsarbete.

– Carlsberg går bra i Sverige.  Jag kan inte se att några direkta
förändringar kommer att genomföras på marknadssidan i nuläget.

Han säger att företaget givetvis alltid arbetar på förbättringar i
marknadsföringen.

– Vi ser kontinuerligt över våra marknadsföringsinköp i Sverige för
att fortsätta vara konkurrenskraftiga på marknaden.

Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.