Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Inredningsprofiler startar influncernätverk

Publicerad: 27 December 2016, 09:28

Gänget som startar Nordinary.

Foto: Pressbild

Fyra namnkunniga profiler inom inredning går ihop och bildar nätverket Nordinary. Alla har tidigare varit bloggare hos Sköna Hem.


Ämnen i artikeln:

InfluencerInfluencer marketing

Det nybildade influencernätverket Nordinary består av Monica Karlstein/Hemmafix, Åsa Myrberg/At my casa och Maria Soxbo/Husligheter. I januari ansluter även Helena Lyth. Hela kvartetten lämnar Bonniersajten Skonahem.com för att istället blogga på egna sajter.
– Vi har alla bloggat för de stora mediehusen och är glada över de fina samarbeten vi har haft, men under en längre tid har vi sett att inrednings- och livsstilsföretag hellre jobbar direkt med oss som enskilda influencers än via förlaget. Nu ser jag med spänning fram emot den här förändringen. Jag är också oerhört glad över att Nordinary har knutit till sig Venue Media som jag följt under ett par år och har fullt förtroende för. Det känns som en perfekt match, säger Monica Karlstein, Hemmafixbloggen.se, i en kommentar.

Det blir alltså det Göteborgsbaserade bolaget Venue Media som kommer att hjälpa Nordinary med försäljningen. De jobbar sedan tidigare med bland annat sponsring för Ernst Kirchsteigers programserier, Sofias änglar och Fuskbyggarna.
– Vi ser stor potential i Nordinary och gillar deras inställning och deras plattformar. Så här etablerade och stora influencers behöver inte längre något mediehus i ryggen, eller som mellanhand mellan sig och företagen. De är så starka varumärken att de är sina egna mediehus och produktionsbolag, säger Cia Berglund på Venue Media.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.