Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 2 maj 2011, 10:04
En kille med hockeyhjälm i en samlagsscen med en kvinna. Nu har hockey-VM-annonsen för spelbolaget Bet-at-home.com anmälts till Reklamombudsmannen. Expressen kände inte till att annonsen var anmäld när man valde att publicera den.
Ämnen i artikeln:
ExpressenAnnonsen i Sport-Expressen i dag.
Annonsen för bet-at-home.com ”Bodycheck!” som publiceras på två ställen på Sport-Expressens förstasida i dag väcker reaktioner.
Den har anmälts till Reklamobudsmannen som tidigare fällt mängder av annonser för sexism.Och annonsen i fråga kan ligga i farozonen.
– Publiceringen föregicks av en intern diskussion med redaktionen, det har vi alltid, men vi tyckte inte att den var så farlig jämfört med mycket annat som visas i media. Den visar inte så mycket. Vi har 071-annonser men har inga nakna bilder på bröst och rumpor, säger Expressens annonschef Mikael Solberg till Resume.se.
Den har anmälts till Reklamombudsmannen. Kommentar?
– Det var inte alls bra, jag kände inte till det, tack för informationen. Vi får kolla upp det här.
Vad kan konsekvensen bli?
– Det är från fall till fall. Vi får se om vi kommer att fortsätta med den eller inte.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Expressen